14.04.2021
6. a klassi loodusõpetuse tund metsas
Mõned nädalad tagasi käis 6. a klass metsas loodusõpetuses õpikust õpitut uurimas. Sõbra või perega koos avastati metsarindeid ja mõõdeti puurinde enam meeldinud esindajat.
Mõned kommentaarid õpilastelt:
“Esiteks võtsime pulga ja mõõtsime sellest minu pikkuse, siis mõõtsime puu pikkuse pulgal. Puu pikkuseks saime 89,5 cm ja minu pikkuseks 13,5 cm, siis jagasime need arvud ja saime, et puu on 6,6 korda pikem. See järel korrutasime seda arvu minu pikkusega 155 cm ja saime 1023 cm ja teisendasime meetritesse ja saime, et puu pikkus on 10,23 m.”
“Puu mõõtmine läks lihtsalt, kuigi algul tundus kuidagi väga pikk puu olevat.”
“Selles metsas oli enne väga ilus rohekas kõik, aga nüüd on selle mitmekesisus suht ära kadunud. Nägin pajutibusi, mis on arvatavasti põõsarindes.”
“Metsas nägin põdrasammalt, mustikapõõsast, kanarbikku, pajuvõsa, kaski ja mände. Mõõtmine läks hästi ja puu kõrguseks sain 3m ja 40cm (3,4m)”
“Puurinne oli kuusk, põõsarinne oli paju, puhmarinne oli pohl ja mustikas, samblarinne oli sammal, rohurinne oli jänesekapsas.”
“Puu, mida mõõtsin oli 8 meetrit ja 85 cm pikk, märkasin veel samblarinnet ehk karusammalt ning puurinnet ehk mände.”
“Ma nägin palju puurindeid näiteks kuuski ja tammi. Ma nägin ka samblarinnet ehk karusammalt. Katse tegemine oli päris tore tuletasime meelde matemaatikat.“